گام اول در راه اندازی کسب و کار چیست؟

گام اول در راه اندازی کسب و کار چیست؟

شبکه راه حل تلاش دارد تا در امتداد تولید محتوای اختصاصی برای پیج ها و صفحات متنوع آموزش های عمومی را به منظور توسعه و تقویت کسب و کارها به صورت عمومی فراهم نمیاد.

یکی از پرسش های که معمولا کارشناسان شبکه راه حل در امتداد تولید محتوا با آن مواجه می شوند از قرار زیر است.

کسب و کار خود را چگوه راه اندازی کنیم؟

کارشناسان شبکه راه حل همواره در یک تقسیم بندی ابتدایی افراد را در سه دسته ذیل قرار می دهند.

1- افرادی که ایده خاصی دارند.

2- افرادی که فناوری خاصی را دارند.

3- افرادی که شور اشتیاق زیادی دارند.

شبکه راه حل در خصوص تولید محتوای دسته اول بر این باور است که این افراد گمان می کنند راه بهتری را برای زندگی بهتر افراد جهان و یا بخش کوچکی از جهان پیرامون خود یافته اند که فرایندها را ساده تر و سطح زندگی مخاطبین این ایده را بهتر می کند.

شبکه راه حل در مواجهه با افراد دسته دوم معمولا با افرادی مواجه می شود که به واسطه دسترسی به فناوری های نوین بر این باور هستند که فناوری مورد نظر آنان این امکان را مهیا می کند تا جهان را جای بهتری برای زندگی نوع بشر قراردهند.

این درحالی است که اکثر موارد را دسته سوم تشکیل می دهند. کارشناسان شبکه راه حل ضمن بررسی داده ها و اطلاعات موجود دسته افراد کوشا و با انگیزه را بسیار گسترده می دانند لازم به ذکر است این دسته آمادگی فراگیری بالایی را دارند.

خود را بهتر بشناسید!

هنگامی که ما از شور و شوق، ایده و یا فناوری سخن می گوییم زمانی است که ما بتوانیم منظور خود را در یک جمله ساده بیان کنیم. به عبارت دیگر صاحبان ایده ها، فناوری ها و حتی افراد تلاشگر حقیقی باید بتوانند به سادگی منظور خود را به طرف مقابل منتقل کنند.

نکته مهمی که مخاطبین شبکه راه حل باید بدانند این است که با آموزش می شود از مرحله شوق به مرحله ایده و حتی فناوری راه پیدا کرد.

کارآفرینی یک اقدام تیمی است

یکی از کلیدی ترین نکاتی که شبکه راه حل بر آن تاکید دارد تکیه بر کار تیمی است. در واقع کارآفرینی و توسعه کسب و کار یک اقدام فردی نیست بل نیازمند یک تیم سرپا و با انگیزه است.

مشخص کردن مقصد های متنوع و راهبرد طی مسیر یکی از مهمترین نکاتی است که شبکه راه رحل شما را در رسیدن به آن کمک خواهد کرد.

شبکه راه حل بر این باور است که گام ابتدایی در راه اندازی هر کسب و کاری شناخت بازار است.

بی تردید شما شاید ایده های ممتازی داشته باشید. توانایی شور و شوق بالایی هم داشته باشید و حتی شاید دسترسی به فناوری های خوبی هم داشته باشید.

اما از خاطر نبرید کارآفرینی در ذات خود نیازمند بازار است.در واقع عامل بی رحمی به نام خریدار اگر وجود نداشته باشد هیچ فناوری و هیچ ایده و هیچ پشتکاری پاسخگوی شما نخواهد بود.

پس بدون ملاحظه شما باید بازار بشناسید. تعریف بازار هم بسیار ساده است. بازار یعنی ظرفیتی که به شما امکان فروش کالا و یا خدمات نهایی شما را فراهم کند.

شما در گام ابتدایی شکل گیری بازار بدون ملاحظه باید مشتری نهایی را پیدا کنید و از زوایه دید او به محصول خود توجه کنید. در واقع گام ابتدایی و همان تقسیم بازار کلیدی ترین و حساسترین بخش ایجاد کسب و کار شما است.

شبکه راه حل به شما پیشنهاد می کند علاوه بر ایجاد شناخت عمیق از بازار محصول خود مشتریان اصلی محصول خود را بدون ملاحظات جغرافیای به صورت دقیق پیدا کنید.

فرایند تحلیل بازار و شناخت مشتریان باید در یک فعالیت پژوهشی و میدانی شکل بگیرید. شبکه راه حل به شما پیشنهاد می کند ضمن رعیات اصول پژوهش در اقدامی میدانی شناختی دقیق از مخاطب محصول خود پیدا کنید.

در شناخت بازار محصول خود در گام ابتدایی شناخت بازار چگونه نباشیم؟

1- قصد معرفی محصول و فروش آن را نداشته باشیم

2- با مخالفین محصول خود جدل نکنید و خوب گوش دهید و نکته برداری کنید

3-سریع به نقطه جمعبندی نرسید و تلاش کنید هرچه بیشتر سوال کنید

4- محصول خود را از قبل موفق ندانید و تلاش کنید با واقعیت ها مواجه شوید.

شبکه راه حل به منظور معرفی بهتر محصول شما و همچنین بر داشتن گام های درست شناخت بازار امی تواند به شما کمک کند.

 

نویسنده: شبکه راه حل
منبع: کتاب راه اندازی کسب و کار نویسنده بیل اولت

 

چگونه یک کسب و کار جدید راه اندازی کنیم؟ - شتابدهنده دیجیتال اقتصاد فرهنگ  برناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه راه حل ضمن حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تنها به توانمند شدن مجدد کسب و کار شما می اندیشید