چگونه باید مشتری هدف را بشناسیم؟ (1)

چگونه باید مشتری هدف را بشناسیم؟

شبکه راه حل در راستای تولید محتوای تخصصی به منظور جذب و ارتقای مخاطب هدف و فروش بیشتر و بهتر محصول نهایی اصل شناخت مشتری را یکی از مهمترین اصول اولیه در زمینه بازاریابی و توسعه کسب و کار شما می داند.

مسیری که تنها با طی نمودن منطقی راه های آموزشی طی کردن آن ممکن خواهد شد.

با شبکه راه حل همراه باشید.

سوالی که همواره ذهن صاحبان کسب و کار را به خود مشغول کرده است این است که مشتری نهایی کیست؟

در تحلیل اولیه مشتری نهایی به منظور تولید محتوا شما به ساختار ذیل تقسیم می شود.

-کاربر نهایی: فرد حقیقی که از محصول و تولید محتوای شما استفاده می کند.

-واحد تصمیم گیری: فرد یا افرادی که بر تصمیم گیری کاربر نهایی در خرید تولید محتوای شما تاثیر مسقیم دارند.

-قهرمان: شخصی که قصد خرید تولید محتوا و یا محصول نهایی شما را دارد.

-خریدار اقتصادی (اولیه): شخصی که اختیار پرداخت پول را در راستای خرید محتوای تولیدی شما را دارد. معمولا معاونین اداری و مالی و یا مشاورین این دسته از افراد هستند.

-تاثیرگذاران، دارندگان قدرت لغو تصمیم: این افراد معمولا اعضای هیئت مدیره ها هستند که امکان لغو تصمیم قهرمان و یا کاربر نهایی را دارند.

شما به منظور اداره مشتری نهایی و یا همان قهرامان نیازمند هستید پروژه اقناع سازی را برای هر یکی از افراد یاد شده طی نمایید.

در واقع شبکه راه حل در تلاش است تا تصور ساده شما از مشتری را عمق بخشی نماید و به شما متذکر شود در جریان فروش محصول خود باید مراحل تولید محتوای پیج ها خود را به گونه ای راهبری نمایید تا تمامی نقش های یاد شده را در بر گیرد.

البته لازم به ذکر است که در موارد متعددی تمامی نقش ها را یک فرد می تواند بر عهده داشته باشد.

شما به منظور فروش محصول نهایی خود بدون تردید باید برای مشتری نهایی خود یک پروفایل داشته باشید تا ضمن بررسی دقیق مشتری بتوانید مراحل تولید محتوا را درست طی نمایید.

ترس مشتری را محترم بشمارید.

شبکه راه حل در فرایند تولید محتوا و مدیریت پیج ایستاگرامی به شما متذکر می شود که ترس های مشتری خود را بشناسید و برای رفع آن تلاش کنید.

موارد ذیل را در فرایند تولید محتوا و ایجاد پروفایل مشتری هدف همواره در نظر داشته باشید.

– جنسیت مشتری چیست؟

-محدوده سنی آنها چگونه است؟

-بازه درآمدی مخاطب شما چه طور است؟

-موقعیت جغرافیای مخاطبین محتوای شما کجاست؟

-چه چیزی به مخاطبین شما انگیزه خرید می دهد؟

– مخاطبین شما از چه چیزی بیشتر می ترسند؟

– قهرمان مشتریان شما چه کسانی هستند؟

– مشتریان شما تعطیلات را به کجا می روند؟

-منابع خبری مخاطبین شما چه چیزهایی است؟

-دلیل اصلی آنها برای خرید محصول و تولید محتوای شما چیست؟

-داستان زندگی آنها چیست؟

شبکه راه حل بر این بارو است که شما در جریان تولید محتوا و فروش محصول نهایی باید بدون واسطه به پرسش های بالا در قالب پروفایل مشتری پاسخ دهید.

شبکه راه حل به شما تذکر می دهد که فراید رسیدن به پروفایل مشتری یک امر حضوری و پژوهشی است که در مرحله تحلیل بازار باید به صورت حضوری انجام شود.

از ذهنیت خود فاصله بگیرید و با مشتری نهایی خود ارتباطی نزدیک بر قرار کنید.

لازم به ذکر است که تحلیل پروفایل مشتری به هیچ عنوان کامل نخواهد بود اما شما باید تلاش کنید تا حد قابل قبولی پرسش های فوق را در خصوص مشتری به صورت مکتوب داشته باشید.

شبکه راه حل مسیر درست شناخت مشتری و عبور به مرحله فروش را یک فرایند بلند مدت و هدفمند می داند.

در واقع نگاه به بستر تولید محتوا و همچنین فروش محصول نهایی مسیری است که باید گام به گام آن را طی کنیم.

با شبکه راه حل مسیر تولید محتوا و فروش محصول نهایی را تجربه کنید.

 

تولید محتوا | محتوایی شگفت انگیز داشته باشید و با ما سکوی اول را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه راه حل ضمن حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تنها به توانمند شدن مجدد کسب و کار شما می اندیشید